tisdag 29 juli 2008

Eslövs BK vs. Veberöds AIF: 1-1

Veberöd är en av de klubbar som genom åren berett EBK något av det värdigaste motståndet och efter att ha spelat 2-2 sist var det många som kom på matchen och det är glädjerikt, för EBK förtjänar stöd från sin stads befolkning. Den enda nackdelen var att det kom så många att matchprogrammen var slut när jag betalade mitt inträde, därför känner jag inte till namnen på alla spelarna, utan bara nummer.

Matchen började ganska jämnt, det var chanser åt båda lagen, men EBK skulle få en väldigt fin chans i 8e minuten och därefter följde flera hörnor åt EBK. Man kan säga att EBK dominerade i första halvlek.

Veberöd skulle däremot dominera i andra halvlek, även om EBK hade en fin chans i 66e minuten och till sist lyckades peta in den i 72e minuten genom nr 15 i EBK, som jag tror heter Ahmed i förnamn. Han var inblandad i ganska mycket idag, vilket också Vissam var, men jag misstänker att Veberöds tränare sagt till sina mannar att akta sig för honom, för var gång han fick bollen på offensiv planhalva, så blev det offside och det luktar taktik lång väg.

Efter EBKs mål vände hela matchen, Veberöd pressade och hade ett par fina chanser, innan de fick straff i 91e minuten och den resulterade i 1-1 genom nr 13 i Veberöd.

Man får tänka på att Veberöd inte är ett dåligt lag och att EBK kämpade på så gott de kunde. Därför får EBK betyg godkänt, om än med ett minusstreck för sina insatser idag.

Inga kommentarer: