tisdag 2 december 2008

Arsenal FC i dåligt sällskap

För mig råder det ingen tvekan om vem som är hjältar respektive skurkar i konflikten Israel-Palestina.

Sionisterna stal landet från araberna och håller på att göra med Palestina vad USA gjort med indianerna och Australien gjort med ursprungsbefolkningen där.

Jag vill påpeka att jag inte är antisemit. Jag har ingenting emot judar i sig, bara det sionistiska etablissemanget i staten Israel och dess hejdukar i den globala sionistlobbyn.

För att få verklig fred i den delen av världen måste staten israel upphöra att existera och Palestina måste återigen bli en självständig stat "från flod till hav". Judar kan givetvis bo i landet, men bara som invandrare och de måste först riva muren, ge araberna deras hem och tillhörigheter tillbaka.

Och Hamas måste erkännas som rättmätig regering, de blev ju valda demokratiskt.

Därför är det med stor sorg jag läser att Arsenal FC, ett lag som min morfar hållt på sedan tidigt 1930-tal och som jag vuxit upp med (även om jag håller på ett helt annat lag i England), gör en reklamdeal med staten Israel.

Boycott Israel Campaign har hela storyn.

Inga kommentarer: