tisdag 10 juni 2008

Forza Ibra!!!

Ja!!! Jag kan knappt tro det, jag skrev i mitt förra inlägg att Sverige måste spela lika mot Grekland och att de max kunde vinna med 1-0, jag fick dubbelt fel och lika fel i min eviga pessimistiska anda, som sa att Grekland skulle vinna, även om jag höll inne med det.

Mycket bättre än så här kan inte Sverige spela och vilken lycka för en inbiten interista som mig själv att se Zlatan göra mål i landslaget igen! Jag har gillat Zlatan och hans utskällda spelstil ända sedan jag såg honom för första gången på Landskrona IP när MFF mötte BoIS.

Peter Hanssons mål var inte dumt det heller, men Zlatans var en riktig mörsare!

Just nu är jag överoptimistisk (jag brukar pendla mellan överoptimism och överpessimism) och tror att Sverige kan spela ett av sina bäst mästerskapsslutspel på väldigt länge. OK att Wilhelmsson är skadad och han betyder mycket för laget, men vi har trotjänare som Ibra och Henke, samt unga förmågor som Marcus Rosenberg, så jag tror det kan gå vägen.

Forza Ibra! Forza Svezia!

Inga kommentarer: