onsdag 16 april 2008

Italienska cupen, semifinal

Just nu står det 0-0 mellan Roma och Catania och det är halvtid. Roma har haft de vassaste chanserna och förtjänar att vinna, men båda lag försvarar sig väl och jag misstänker att samma sak som händer i alla stora mästerskapsmatcher kommer att hända, det slutar med förlängning och straffsparkar. Men jag hoppas Roma vinner, dels därför att de är det bästa laget, dels därför att jag vill se dem i final mot Inter.

Inter kommer naturligtvis att besegre Lazio ikväll, även om det blir jämnt. Lazio är inne i en zon där de spelar bra och Inter har spelat bättre, så jag förväntar mig ingen storvinst.

Skulle Lazio mot all förmodan och rättvisa vinna och Roma med, så kommer finalen att bli en hatmatch som går till historien. Hoppas TV4Sport visar tifot i den matchen, för den vill jag se.

Inga kommentarer: