torsdag 15 maj 2008

Eslövs BK vs. Sjöbo IF: 2-1

EBK har gjort det igen! Återigen vinner man matchen i slutminuterna!

Det första målet åt EBK kom i 12e minuten och gjordes av nr 10, som jag tror (eftersom nummereringen i matchprogrammet inte stämde) var Vissam Webbe, han som kom in och räddade förra hemmamatchen. Som jag sa i förra referatet, håll ögonen på honom!

Sedan såg det ut att bli mål åt EBK igen i 14e minuten, men det dömdes bort som offside. Efter det följer bra spel av EBK och ett par målchanser, såväl som lagspel i försvaret, men det skulle inte bli 2-0, utan 1-1, för återigen följer ett av de många domarbesluten vi haft sån otur med, för domaren dömer straff och SIFs nr 11 petar in den i 30e minuten.

Sen ligger röda på bra ända fram till halvtid och skapar många chanser och de skulle inte ge sig i andra halvlek heller, utan EBK äger matchen och 2-1 är ytterst nära i 53e minuten, men det skulle som sagt dröja till 89e minuten innan Niklas Söderström petar in 2-1.

EBK har härmed bevisat att de vill vinna matcher och att de kan klara det. Det enda negativa man kan säga var väl att 2-1 inte var representativt för matchen. EBK hade kunnat göra fler mål och SIF borde definitivt inte ha fått göra det straffmålet, men jag var helt klart inte ensam i publiken med att sätta frågetecken kring det målet.

Nåja, EBK får klart godkänt och nu hoppas vi på fler vunna matcher. Bortamatchen mot Tomelilla hade jag gärna sett, men jag var i utlandet då.

Inga kommentarer: