söndag 17 februari 2008

Vad jag förväntar mig av den här säsongen

Ett EBK utan Jörgen Nilsson är ett EBK som inte kommer att spela lika bra den här säsongen som den förra, det är bara att inse fakta.

Samtidigt så gör inte en spelare ett helt lag, EBK har många andra duktiga spelare, så jag tror nog att vi inte kommer att åka ner i fyran, nej, vi blir nog kvar i trean, även om vi hade all möjlighet förra året att gå upp i tvåan.

Vad jag hoppas EBK gör den här säsongen är att bygga upp nya spelare och att vi satsar på ungdomarna, så att vi förhoppningsvis kan utveckla ett nytt, starkt lag.

Jag gör ingen hemlighet av att mitt favoritland i fotboll är Italien ochh inte England. Jag hoppas därför att det blir mindre tjångande och fysiskt spel och mer teknik och dribblande den här säsongen, det hade varit riktigt kul att se ett tekniskt EBK.

Men laget å sido, vad jag verkligen hoppas är att det kommer massor utav folk på hemmamatcherna i år. Den lokala fotbollsklubben är lokalsamhällets hjärta och själ, som engelsmännen säger och det skulle väl vara skam på torra land om inte Eslövsborna går man ur huse för att stöda sitt lag. Jag kommer att göra mitt bästa för att gå på så många matcher som möjligt och vara förste man att kommentera dem från min blogg. Ni kan se på min blogg som ett elektroniskt, oberoende, fanzine.

Forza di röe!

Inga kommentarer: