torsdag 20 mars 2008

Sju poäng

Inter spelade bara lika mot Genoa igår, vilket innebär en poäng. Zlatan var också med, trots snack om skadat knä och hans betydelse för laget visade sig i hans assist till Suazo i dennes mål för Inter.

Jag såg inte matchen själv, men jag har läst matchreporten på Inters hemsida idag och litegrann av snacket på svenskafans, av det drar jag slutsatsen att alla som snackar om att domarna i serie A favoriserar Inter kan gå och dra något gammalt över sig, därför att trenden med utvisningar håller i sig. Pele sändes ut i 40e minuten och Inter tvingades spela med en man mindre igen. Jag har alltid tyckt att spanska Primera Division har Europas mest inkompetenta domare på elitnivå, men frågan är om inte serie A har de mest partiska.

Jag såg däremot sista halvtimmen av Romderbyt och det var riktigt underhållande toppfotboll som toppfotboll bör spelas. Lazio har alltid varit det laget i serie A som jag ogillar minst (det skulle inte vara rättvist att säga att de är mitt andra lag, därför att det finns bara ett lag, Inter) och det var riktigt kul att se ett spelsuget Lazio gå till anfall efter anfall och till slut ta hem matchen med 3-2. Med tanke på hur bra Roma har spelat den här säsongen, så kan man definitivt inte förstå att Lazio ligger så långt ner i tabellen som de gör.

Så det är bara att tacka Lazio, för att de utökade utrymmet mellan Inter och Roma i tabellen och för att visa upp bra fotboll.

Inga kommentarer: